Onnistunut rekrytointi vaatii kokemusta ja oikeat kontaktit

Jokainen rekrytointi on ainutlaatuinen ja teemme mielellämme myös teidän kanssanne suunnitelman rekrytointien hoitamiseksi. Jätä yhteystietosi ja sovitaan kuinka rekrytointi hoidetaan.

Asiakkaidemme kokemuksia Emporesta

Ferrometal Oy

Ferrometal Oy on Itämeren alueella toimiva, johtava kiinnitystarvikkeiden ja asiakkaiden lopputuotteen kokoonpanoon sekä asentamiseen käytettävien pientarvikkeiden toimittaja. Olemme toimialallamme vahva edelläkävijä, ja meidät tunnetaan luotettavana, osaavana ja joustavana kiinnitystarvikkeiden asiantuntijana. Alan laajin valikoima takaa, että tarvittavat tuotteet löytyvät nopeasti ja toimitukset ovat oikea-aikaisesti asiakkaiden tuotannossa tai työmaalla. Olemme osa Würth-konsernia. Pääkonttorimme sijaitsee Nurmijärvellä.

Ferrometal on tehnyt yhteistyötä Emporen kanssa jo usean vuoden ajan myynnin tehtävien rekrytoinneissa.

”Yhteistyö Emporen kanssa käynnistyi rekrytointikokeilun myötä. Kokeilusta jäi hyvä kuva ja yrityksen kasvaessa, ei enää haluttu käyttää omia resursseja rekryprosessin haku- ja alkuhaastatteluvaiheeseen. Tästä Empore otti kopin. Yhteistyö Emporen kanssa on jatkunut useamman vuoden ja sujunut hyvin. Meille on vuosien myötä muodostunut vahva käsitys Emporen toiminnasta ja he tuntevat yritystämme. Emporen halu ja kyky ymmärtää asiakkaan toimintaa ja henkilöstötarpeita, onkin osaltaan entisestään vahvistanut yhteistyötä.” –Toimitusjohtaja Mika Brandt, Ferrometal Oy

Tammer-Tukku Oy

Vuonna 1954 perustettu Tammer-Tukku Oy on yksi Pohjois-Euroopan johtavista kuluttajatuoteyhtiöistä. Jatkuvasti uusiutuva yli 10 000 tuotteen valikoimamme kattaa kuluttajan tarpeet hittituotteista kotona päivittäin käytettäviin tuotteisiin. Jo kolmannessa polvessa toimivana perheyrityksenä uskomme pitkiin asiakassuhteisiin ja yhteistyökumppanuuksiin.

Tammer-Tukku on tehnyt yhteistyötä Emporen kanssa sekä myynti- että ostotehtävien rekrytoinneissa jo useamman vuoden ajan.

”Empore on oppinut tuntemaan meidän hakukriteerit ensiluokkaisesti. Olemme heidän kauttaan onnistuneet jo kymmenissä hauissa ja tulemme käyttämään heitä myös tulevaisuudessa. Voin lämpimästi suositella Emporen käyttöä myös muille.” –Toimitusjohtaja Zachary Mäenpää, Tammer-Tukku Oy

Forbo Flooring Systems

Forbo Flooring Systems on maailman johtavia korkealaatuisten julkisten ja asuintilojen lattiapäällysteiden valmistajia.

Forbo on tehnyt yhteistyötä Emporen kanssa myynnin rekrytoinneissa eri puolilla Suomea jo usean vuoden ajan. Emporen valintaa puolsi erikoistuminen juuri myyntihenkilöstön rekrytointeihin sekä ennen kaikkea Emporen toiminnasta saadut hyvät referenssit kollegoilta.

”Yhteistyö Emporen kanssa on ollut alusta asti miellyttävää ja tuloksekasta. Yrityksen toiminnassa näkyy aito asiakkaan tilanteen ymmärrys, positiivinen energisyys sekä erinomainen asiakassuhteen hoito.” –Toimitusjohtaja Markus Lilius, Forbo Flooring Finland Oy

Mylab

Mylab on suomalainen terveydenhuollon ja kliinisten laboratorioiden tietotekniikan asiantuntija ja maan johtavien laboratoriokeskusten tietojärjestelmäkumppani.

Mylab on valinnut Emporen kumppanikseen myynnin ja liiketoiminnan johdon rekrytoinneissa. Mylabin tekemää valintaa puolsi Emporen laaja ymmärrys myynnin rekrytoinneista. Yhteistyöhön oli helppo lähteä, sillä Mylabin ja Emporen arvomaailmat kohtaavat hyvin ja yhteinen päämäärä rekrytoinneissa näkyy myös yhteistyön ehtojen valossa.

”Empore onnistui löytämään jo ensimmäiseen yhteiseen projektiimme – myyntijohtajan rekrytointiin henkilöt, jotka vastasivat hyvin odotuksiamme. Lopputulos rekrytoinnissa oli onnistunut ja Emporen toiminnasta näkyy halu auttaa meitä menestymään.” –Toimitusjohtaja Esa Soini, Mylab Oy

Intersport

Intersport-ketju on urheilukaupan markkinajohtaja Suomessa, jonka parissa työskentelee yli 900 henkilöä eri työtehtävissä. Menestymisemme perustuu urheilu- ja vapaa-ajan tuotteiden laajaan valikoimaan, alan parhaaseen palveluun, laadukkaisiin tuotteisiin, monipuolisiin huolto-, korjaus- ja oheistuotepalveluihin, sekä helppoon ja viihtyisään asiointiin. Asiakaslähtöisen toimintamme perustana on tiivis yhteistyö kauppiaittemme, Intersport Finland Oy:n ja kansainvälisen Intersportin (ICC) välillä.

”Ryhdyimme Emporen kanssa rekrytointiyhteistyöhön voidaksemme keskittyä asiakaslähtöiseen toimintaamme. Liikumme usein kahden kaupungin välillä ja kauppiaan kiireinen työrytmi edellyttää asioiden tarkkaa aikatauluttamista. Emporen työpanos myyntihenkilöstön ennakoivassa rekrytointipalvelussa on vapauttanut meidän aikaamme ja voimme nyt palvella asiakkaitamme entistäkin paremmin.” –Intersport-kauppias Hannele Niklas-Salminen

Lejos Oy

Lejos on jo vuonna 1921 perustettu suomalainen perheyritys, joka tuo maahan ja markkinoi kansainvälisiä elintarvikealan merkkituotteita.

Asiakkaina ovat päivittäistavarakaupat, tukkukaupat, kioski- ja huoltoasemaketjut, hotelli- ja ravintolaketjut, henkilöstöravintolat, Duty Free -myymälät sekä elintarviketeollisuus. Lejos seuraa tarkasti maailman ruokatrendejä ja pitää asiakkaansa ajan tasalla alan kehityssuunnista. Päämiehiä on ympäri maailmaa, 12 eri maassa, ja yhteistyö tunnettujen brändien kanssa on jatkunut parhaimmillaan vuosikymmeniä. Lejos on päämiehilleen ja asiakkailleen mitattua lisäarvoa tuova strateginen kumppani sekä haluttu ja arvostettu työpaikka.

”Emporen ja Lejoksen hyvä yhteistyö on jatkunut menestyksekkäästi jo useamman vuoden ajan. Kun Lejoksen kasvavaan ja laajentuvaan toimintaan on tarvittu lisää myynnin ammattilaisia, on ollut helppo kääntyä Emporen puoleen. Rekrytointiprosessit ovat käynnistyneet nopeasti, ammattimaisesti ja ennen kaikkea tarkasti toiveitamme ja kriteereitämme kartoittaen. Emporen ammattilaisten näkemykset prosessin yksityiskohdista ovat tuoneet hakuihin lisäarvoa ja selkeää hyötyä. Merkittävintä yhteistyössä on ollut se, että jokainen Emporen kanssa toteutettu rekrytointiprosessi on tuonut Lejokseen myyntityön ammattilaisen eli tavoitteemme on toteutunut jokaisessa yhteistyöprojektissa." –Henkilöstöpäällikkö Liisa Juuranto, Lejos Oy

Nanso Group Oy

Vuonna 1921 perustettu Nanso Group Oy on suomalainen perheomistuksessa oleva yritys, joka tunnetaan yksilöllisestä designista ja näyttävistä kuoseista. Yhtiö valmistaa trikoo- ja alusvaatteita, sukkia ja sukkahousuja Suomen markkinoiden lisäksi mm. Pohjoismaiden, Keski-Euroopan ja Venäjän vientiin. Konsernin vahvat brändit Nanso, Finnwear, Black Horse, Vogue, Amar ja Norlyn ovat tunnettuja niin kotimaassa kuin ulkomailla. Nanso Group työllistää globaalisti yhteensä 640 henkilöä. Nanso Groupilla on toimipisteet Nokialla, Hämeenlinnassa ja Torniossa, 17 myymälää eri puolilla maata ja oma verkkokauppa Nansoshop.com.

Nanso ryhtyi Emporen kanssa yhteistyöhön voidakseen varmistaa osaavien ammattilaisten löytämisen ajankohdasta tai maantieteellisestä sijainnista riippumatta. Yllättävien rekrytointitarpeiden ilmaantuessa koettiin tärkeäksi, että voidaan ylläpitää laadukas asiakaspalvelutaso, niin rekrytoinnin aikana kuin tämän jälkeen. Nanso hyödyntää kaupanalalle suunnattua Empore retail -rekrytointipalvelua.

”Yhteistyö Emporen kanssa käynnistyi viime vuonna vauhdikkaasti ja on toiminut erittäin hyvin. Meillä rekrytointitarpeet ja tilanteet vaihtelevat todella nopeasti, joten siksi Emporen palvelu tuli meille kuin tilauksesta. Meidän myymäläverkosto toimii kattavasti ympäri Suomen, joten rekrytointitarpeet ovat maantieteellisesti laajat ja lisäksi uusien myymälöiden perustaminen tuo omat lisähaasteensa. Emporen ansiosta olemme pystyneet nopeaan reagointiin rekrytointitarpeiden osalta sekä keskittymään omassa toiminnassamme pääasiaan, eli asiakkaisiin ja kaupantekoon.” –Retail Manager Marjo Lehtonen, Nanso Group

Hilti

Hilti-konserni on alallaan johtava rakennusteollisuuden ammattilaisille koneita, laitteita ja järjestelmiä kehittävä ja markkinoiva kansainvälinen yritys. Hilti on suoramyyntiorganisaatio, joka toimii yli 120:ssa maassa, sillä on 20 000 tiimin jäsentä ja yli 30 innovaatiota vuosittain. www.hilti.fi

Uskomme Hiltillä, että ihmiset tekevät meidän liiketoimintamme. Tämän vuoksi rekrytointi on asia, johon panostamme voimakkaasti. Rekrytointien pitää onnistua ja niihin pitää pystyä reagoimaan nopeasti.

”Olemme saavuttaneet hyvät tulokset kymmenissä yhdessä tekemissämme rekrytoinneissa. Emporen toimintatavat ovat selkeitä ja yhteistyötä halutaan kehittää puolin ja toisin. Emporen arvostus hakijoita kohtaan pitää osaltaan huolen työnantajaimagostamme.” –Henkilöstöjohtaja Olli Eriksson, Hilti Suomi Oy

Solita

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Yhdistämme liiketoimintaprosessit, sisällöt ja teknologiat asiakkaidemme toimintaa mullistavalla tavalla. Autamme asiakkaitamme menestymään paremmin. Kuljemme digitalisoitumisen etulinjassa niin tiedolla johtamisessa kuin sähköisessä liiketoiminnassa. Rakennamme kanssasi liiketoimintaa ja palveluja ensimmäisistä ideoista vaativiin toteutuksiin saakka. Olemme matkaoppaasi muuttuvassa maailmassa. www.solita.fi

”Ryhdyimme Emporen kanssa rekrytointiyhteistyöhön vuonna 2013 ja kokemukset ovat olleet hyvin positiiviset. Koen, että Emporelaiset ovat selvittäneet ja ymmärtäneet tarpeemme hyvin, jonka lisäksi aikataulut, raportointi sekä viestintä on toiminut särmästi. Toimiva prosessi, aito välittäminen onnistumisesta ja työskentely kokonaisuudessaan on johtanut siihen, että oikeita henkilövalintoja on syntynyt, ja voin suositella Emporea palveluntarjoajana myös muille.” –Myynti-, konsultointi ja markkinointijohtaja Ossi Lindroos, Solita Oy

Työnhakijoiden kokemuksia Emporesta

Paavo Parikka, Inwido Finland Oy

Projektipäällikkö/Tiiminvetäjä, Pirkanmaa

Inwido Finland Oy on suomen suurin ikkuna- ja ovivalmistaja. Inwido Finland tuottaa ikkunoita ja ovia asuinrakentamisen tarpeisiin Suomessa kolmella paikkakunnalla: Ruovedellä, Haapajärvellä ja Kannuksen Eskolassa. Tuotemerkeistämme Tiivi ja Pihla tarjoavat tuotteita kuluttajille ja Eskopuu palvelee rakennusteollisuutta.

Paavo Parikka on työskennellyt Inwido Finland Oy:llä alkuvuodesta 2011 lähtien, ja hänet rekrytoitiin yritykseen Emporen kautta. Paavon työnkuvaan kuuluu Tiivi-tuotemerkin ikkunaremonttien projektimyynti taloyhtiöihin Pirkanmaalla. Paavo toimii myös tiiminvetäjänä vastaten omasta myyntitiimistään.

Mikä tekee omasta työstä ja työnantajasta juuri sen itselle oikean?

”Tämä on hyvä yritys, ei kahta sanaa. Alun perin koulutus oli rakentamisen puolelle, mutta omalle luonteelle myyntihomma sopinut paremmin. Tykästynyt tähän, vastuutakin pikkasen tullut lisää, se on motivoinut jatkamaan. Työn tekemiseen yrityksessä on älyttömän hyvät edellytykset, on varmasti Suomen parhaat ikkunat myydä, osaava yritys. Yrityksessä kannustetaan eteenpäin. Se motivoi, kun saa vastuuta sitä mukana, kun haluaa. Työporukka on tosi tärkeä, mutta esimiehille myös pitää antaa tunnustusta. Jokainen tekee oman tehtävänsä ja kaikkiin luotetaan – luottamus on vaan yllättävän tärkeää.”

Mielikuvat Emporesta ja rekrytointiprosessista?

”Emporesta ja rekrytointiprosessista on jäänyt mieleen se, kun soitettiin ja kutsuttiin haastatteluun, ajelin juuri autolla Hämeenlinnasta. Se oli onnenpotku, ja itse haastattelutilanne oli mukavan rento, siitä jäi hyvä fiilis.”

Mikä sai alun perin kiinnostumaan myynnin tehtävistä?

”Olin aiemmin rakennuksilla töissä, mutta halusin testata itseäni, ja siksi päätin lähteä myyntiin. Oman persoonan haastaminen oli paremman palkan lisäksi syy lähteä myyntiin. Myyntipuolella uusien ihmisten tapaaminen ja itsensä haastaminen on mielenkiintoista. Koko ajan vaan lisääntynyt arvostus myyntityötä kohtaan. Ei myynti ole sellaista ”helppoheikin” hommaa, vaan pitää pystyä vastaamaan asiakkaalle antamiinsa lupauksiin.”

Vinkkejä myyntityöstä kiinnostuneille?

”Pitää uskaltaa kohdata ihmisiä, silloin pystyy myymään, ei saa pelätä. Kaiken muun oppii matkan varrella. Kun miettii myyntitehtäviin hakeutumista, ei pidä myöskään lukkiutua siihen, ettei ole tehnyt myyntityötä aiemmin. Myyntialalle kaivataan koko ajan henkilöitä, jotka ovat tehneet jotain ihan muuta. Yritykselle on etua siitä, että on ihmisiä, jotka ymmärtävät tekniikkaa. Itse esimerkiksi ymmärtää rakennustekniikkaa, ja siitä ollut koko ajan iso apu myyntityössä. Sama pätee varmasti muillakin aloilla. Kun ymmärtää sisältöä, mitä pystyy myyntiin tuomaan, niin se on iso vahvuus.”

-Paavo Parikka, Inwido Finland Oy, Projektipäällikkö/Tiiminvetäjä, Pirkanmaa

Haluatko kuulla palveluistamme lisää?

Soita meille 020 7940 173
tai jätä yhteystietosi.