Arkisto: lokakuu 2013

Asiakaspalvelun ja asiakaspalvelijan tärkeä rooli

Olen viime aikoina käynyt lukuisia keskusteluja yrityspäättäjien kanssa Emporen kaupan alalle ja asiakaspalvelukeskuksiin räätälöimän retail-/office –palvelumallien tiimoilta. Ko. palvelumalleissa etsitään ja arvioidaan asiakasyrityksen profiiliin soveltuvat myymälämyyjät ja asiakaspalvelijat proaktiivista työskentelyä hyödyntäen, jolloin äkillisiinkin tarpeisiin pystytään vastaamaan nopealla aikataululla. Olen aina peräänkuuluttanut laadukkaan asiakaspalvelun perään ja varoitellut vastaavasti huonon asiakaspalvelun seuraamuksista. Mutta viime aikoina olen oikein [...]

Lue lisää...

Valitseeko yritys työntekijän vai työntekijä yrityksen?

Aihe ei ole helppo. Tässä kirjoituksessa kerron omia näkemyksiäni siitä, mitä olen vuosien saatossa havainnoinut ja kohdannut koskien myynnin rekrytointeja. Usein aiemmin on oltu siinä kuvitelmassa, että yritys saa aina valita heille parhaiten soveltuvan kandidaatin. Hyvien työnhakijoiden saamiseksi on käytetty mm. brändiä/imagoa, erilaisia etuja ja rahallisia houkuttimia. Uskallan väittää, että tilanne on kuitenkin muuttumassa. Olen [...]

Lue lisää...